Umeå kommun – Vill mer!

Imorgon (dvs 18 september) ska Umeå kommun ha en presskonferens om sin nya satsning på varumärket Umeå. “Umeå. Vill mer.”.

Följande klokheter kommer från IRC-världen:

<MMN-o> Alltså.
<MMN-o> Vad säger ni om någon “Vill mer.”
<MMN-o> Dvs, vill en massa saker.
<MMN-o> Vi ska vilja en massa saker i Umeå nu tydligen.
<MMN-o> Det är vårt nya varumärke.
<MMN-o> (efter “Vi vinner i Umeå”
<MMN-o> )
<MMN-o> Så…
<MMN-o> Gav de upp “vi vinner i Umeå” för att vi inte vann
<MMN-o> och så vill vi vinna
<MMN-o> thus
<MMN-o> Vi vill vinna i Umeå!

I AM RETARDOR. I CHOOSE BAD SLOGANS.

Förstår de att de säger till resten av Sverige att vi bara vill en massa i Umeå? Inte presterar, inte genomför, inte lyckas, inte kan, inte ens försöker. Vi vill. Men inget mer. Tydligen.

Eller är det att vi “vill mer [av vad vi har/gör idag]”? Det är nog vad de tänkte på ursprungligen, innan de glömde kolla hur man kan misstolka en slogan. För craps skull, kan de inte förtydliga det då? Men nejnej, då passar det ju inte in i en hejaramsa à la: “Ume’ Ume’, friskt humör – vill mer, vill mer, god vigör!” (…what!? jag är trött…)

F.ö: Jag älskar Umeå. Umeå är bäst. Denna oförutsedda humor tror jag inte riktigt finns i särskilt många andra kommuner. Andra orter är lika dåliga verkar det som.

Pressmeddelandet:

Inbjudan till presskonferens
Umeå. Vill mer.

Den 18 september går startskottet för en långsiktig satsning på att stärka varumärket Umeå. Målet är att attrahera fler som kan bidra till en fortsatt positiv utveckling i Umeå.

Umeås nya varumärkesplattform presenteras vid en presskonferens imorgon torsdag den 18 september klockan 10.00 i Vardagsrummet på Rex i Umeå.

3 thoughts on “Umeå kommun – Vill mer!”

  1. Jag vill kommentera att Anna Olsson, vår marknadschef på Umeå Kommun, inte tror på slogans. Så “Umeå. Vill mer.” är en avsändare, inte slogan.

    Det betyder troligen att vi har kvar vår slogan “Vi vinner i Umeå”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *